تجهیزات آی سی یو در منزل

تجهیزات آی سی یو در منزل یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید در هنگام پذیرش بیمار آی سی یو در منزل به آن دقت کنید. اگر دوست ندارید بیمارتان در محیط بیمارستان بماند یا بر این باور هستید که بیمارتان در منزل در کنار خانواده و دوستانش سریع‌تر بهبود می‌یابد، پرستاری از بیمار در منزل می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. مرکز تخصصی ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل سهاطب نیز بر این باور است که بیماران در منزل نسبت به بیمارستان سریع‌تر بهبود می‌یابند. در همین راستا ممکن است بخواهید با تجهیزات مورد استفاده برای مراقبت از بیمار آی سی یو در منزل آشنا شوید.

 

تجهیزات آی سی یو در منزل

با استفاده از تجهیزات آی سی یو در منزل می‌توانید از کیفیت مراقبت از بیمارتان مطمئن شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با این تجهیزات آشنا کنیم:

 

کنسانتره اُکسیژن

دستگاه کنسانتره اُکسیژن برای بیمارانی استفاده می‌شود که در طول روز به اُکسیژن نیاز دارند (مخصوصاً زمانی که خواب هستند). اندازه این دستگاه تقریباً به اندازه پرینتر خانگی است. این دستگاه فقط با توصیه پزشک استفاده می‌شود. این دستگاه باید در فضای باز قرار گیرد تا به‌خاطر حرارت بیش از حد خراب نشود.

پمپ DVT

ترومبوز وریدی عمیق (DVT) به حالتی گفته می‌شود که لخته‌های خونی در رگ‌ها مخصوصاً رگ‌های پاها تشکیل می‌شود. این لخته‌ها می‌توانند خطرناک باشند و زندگی فرد را تهدید کنند. برای پیشگیری از این حالت در بیماران آی سی یو از پمپ DVT استفاده می‌شود.

 

ونتیلاتور

نوع ونتیلاتوری که ممکن است به آن نیاز داشته باشید به شرایط‌تان بستگی دارد. برخی از ونتیلاتورها قابل حمل هستند و می‌توانند برای مدت کوتاهی در خارج از خانه نیز استفاده شوند. در واقع، ونتیلاتور دستگاهی است که هوا را وارد ریه بیمار می‌کند. این دستگاه متصل به یک لوله در گلوی بیمار است. هر ونتیلاتور تنظیمات متفاوتی دارد که توسط پزشک تعیین می‌شود.

 

پالس اُکسیمتر

پالس اُکسیمتر به‌عنوان یکی دیگر از تجهیزات آی سی یو در منزل برای ارزیابی سطح اُکسیژن در خون استفاده می‌شود.

 

پمپ سرنگ

پمپ سرنگ برای رساندن مقدار بسیار کمی از داروها از طریق سرنگ به لوله IV است.

بیشتر بخوانید  نگهداری از بیمار کما در منزل

 

دستگاه مکنده

دستگاه مکنده معمولاً در مواردی استفاده می‌شود که فرد قادر به از بین بردن ترشحات تنفسی نیست. این دستگاه مواد اضافی را از ریه بیمار به بیرون می‌راند.

 

کپسول اُکسیژن

بسیاری از بیماران آی سی یو به کپسول اُکسیژن نیاز دارند. پزشک ممکن است اُکسیژن درمانی را برای استفاده در منزل پیشنهاد دهد تا بهبودی سریع‌تر حاصل شود.

 

تشک هوایی

تشک هوایی عمدتاً برای پیشگیری از آسیب‌های فشاری استفاده می‌شود. معمولاً بیماران آی سی یو به‌خاطر بستری شدن طولانی مدت دچار زخم بستر می‌شوند که این تشک‌ها روش خوبی برای پیشگیری از ایجاد این نوع زخم‌ها هستند.

 

دستگاه بای‌پپ

یکی از تجهیزات آی سی یو در منزل، دستگاه بای‌پپ است که به فشار دادن هوا به ریه‌های بیمار کمک کند. بیمار باید یک ماسک داشته باشد که به ونتیلاتور متصل باشد. این دستگاه هوای فشرده شده را وارد مسیر هوایی بدن‌ بیمار می‌کند.

نبولایزر

نبولایزر دستگاه کوچکی است که داروی مایع را به شکل غبار یا مه درمی‌آورد. در این حالت بیمار به مدت 10 تا 15 دقیقه آهسته و به‌صورت عمیق نفس می‌کشد و در آن حالت دارو وارد ریه‌های بیمار می‌شود.

دستگاه C-PAP

یکی دیگر از تجهیزات آی سی یو در منزل، دستگاه CPAP است که در آن از یک شلنگ متصل به یک ماسک برای تحویل فشار هوای ثابت استفاده می‌شود تا بیمار بتواند در حین خواب به‌راحتی نفس بکشد.

مانیتور علائم حیاتی بیمار

کنترل علائم حیاتی بیماران آی سی یو از اهمیت زیادی برخوردار است که به کمک این دستگاه می‌توانید از علائم حیاتی بیمار مطمئن شوید.

 

منابع

https://curodoc.com/blog/icu-set-up-at-home-medical-equipment-on-rent

https://www.nhs.uk/conditions/home-oxygen-treatment/

https://www.carefirst.me/deep-vein-thrombosis-prevention-exploring-the-benefits-and-mechanics-of-dvt-pumps

https://www.myshepherdconnection.org/respiratory/ventilator

https://brotherstonhomecare.com/blog/4-types-of-home-ventilators/

این مرکز قادر به ارائه خدمات انتقال بیمار همراه با کارشناسان پرستاری و بیهوشی زیر نظر پزشک، بوسیله آمبولانس کد دار یا ساده به تمام نقاط تهران و اقصی نقاط کشور می‌باشد.

نیاز به کمک دارید؟

کافیست خدمت مورد نیاز خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.

    توضیحات:

    برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
    [مجموع رای ها: 2 میانگین امتیازها: 5]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت توسط ری کپچا و گوگل حفاظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.