نگهداری از بیمار کما در منزل

نگهداری از بیمار کما در منزل چالش‌های مخصوص به‌خود را دارد، اما چیزی که مهم است این است که در منزل هر کاری که از دستتان برمی‌آید می‌توانید برای بیمارتان که به کما رفته است انجام دهید. معمولاً بیماران کمایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری می‌شوند، اما پذیرش بیماران آی سی یو در منزل هم امکان‌پذیر است. مرکز تخصصی ارائه حدمات پزشکی و پرستاری در منزل سهاطب می‌تواند همه امکانات لازم را برای شما فراهم کند تا بتوانید از بیمار کمایی‌تان به بهترین شکل در خانه مراقبت کنید.

 

نگهداری از بیمار کما در منزل

شاید در ابتدا نگهداری از بیمار کما در منزل برایتان سخت به‌نظر برسد، اما غیر ممکن نیست. فقط باید این نکته مهم را به یاد داشته باشید که کما از شرایط جدی پزشکی محسوب می‌شود که نیاز به نظارت و مراقبت دائمی دارد. اگر تصمیم گرفته‌اید که از بیمار کمایی‌تان خودتان در منزل مراقبت کنید، قبل از هر کاری به نکاتی که در ادامه اشاره خواهیم کرد دقت کنید:

 

 تجهیزات لازم برای بیمار کمایی

وقتی نوبت به تجیهزات مورد نیاز برای پذیرش بیمار آی سی یو در منزل می‌رسد، باید بدانید که نوع تجهیزات و سطح مراقبت مورد نیاز به نیازهای خود بیمار و شرایط پزشکی‌اش بستگی دارد. برخی از بیماران ممکن است به مراقبت‌های شبانه‌روزی نیاز داشته باشند، درحالیکه برخی دیگر ممکن است به پرستاری از بیمار در منزل به‌صورت ساعتی نیاز داشته باشند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید این است که مطابق با نیازهای بیمار اقدام کنید و بهترین تجهیزات ممکن را با راهنمایی مرکز تخصصی ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل سهاطب آماده کنید.

 

پرستاری از بیمار کما در منزل

بدون شک نگهداری از بیمار کما در منزل نیاز به پرستار دارد. اگر خودتان نمی‌توانید از عهده پرستاری از بیمارتان برآیید، می‌توانید از پرستاران متخصص در این زمینه کمک بگیرید. پرستاری از بیمار کما در منزل هم به نوع و شدت کمای بیمار بستگی دارد. در کل، بیماران کما به کنترل دقیق نیاز دارند. این کنترل‌های دقیق و نگهداری از بیمار شامل چک کردن علائم حیاتی، فراهم کردن مواد مغذی برای بیمار و هیدراسیون و ایجاد احساس راحتی در بیمار است. وقتی از پرستار در منزل کمک می‌گیرید، پرستار به خاطر ارتباط با پزشک بیمارتان به بهترین شکل از بیمارتان مراقبت خواهد کرد. قطعاً پرستاران متخصص بهتر می‌توانند به بیماران کمایی مخصوصاً بیماران با ناتوانی جسمی و ذهنی کمک کنند.

بیشتر بخوانید  تجهیزات آی سی یو در منزل

 

راهنمای نگهداری از بیمار کما در منزل

دستورالعمل‌های متفاوتی برای نگهداری از بیمار کما در منزل ارائه شده است. اولاً و مهم‌تر از همه باید مطمئن شوید که بیمارتان توجه و مراقبت پزشکی کافی را دریافت می‌کند. بیمار باید در وضعیت راحت و محیط امنی قرار گرفته باشد. علائم حیاتی بیمار باید به‌دقت کنترل شود. همچنین بیمار باید به‌لحاظ عاطفی نیز تامین شود، چون بیمار در وضعیت کما احساس ترس و یا سردرگمی دارد. برای همین حتی اگر بیمارتان در کما باشد، ایجا ارتباط صمیمی با او به بهبود وضعیت او کمک خواهد کرد.

 

کلام آخر

اگر بیمارتان دچار آسیب مغزی شده باشد و یا مشکلات ناگهانی و جدی داشته باشد، خانواده بیمار باید به نقش پرستاری از بیمار در منزل و نقش مرکز پزشکی پرستاری در نگهداری از بیمار کما در منزل اعتماد کنند. همچنین آگاه کردن خانواده‌ها از مهم‌ترین نقش‌های مرکز پزشکی و پرستاری از بیمار در منزل محسوب می‌شود. مرکز تخصصی ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل سهاطب با سالها تجربه توانسته است اعتماد خانواده‌ها را به خود جلب کند. با اینکه فرد در کما به حالت خواب است و نمی‌تواند بیدار شود، اما درمان کما امکان‌پذیر است و نباید از آن غافل شد.

 

منبع:

https://www.excel-medical.com/how-to-take-care-of-coma-patient-at-home/

این مرکز قادر به ارائه خدمات انتقال بیمار همراه با کارشناسان پرستاری و بیهوشی زیر نظر پزشک، بوسیله آمبولانس کد دار یا ساده به تمام نقاط تهران و اقصی نقاط کشور می‌باشد.

نیاز به کمک دارید؟

کافیست خدمت مورد نیاز خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان ما بمانید.

    توضیحات:

    برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
    [مجموع رای ها: 2 میانگین امتیازها: 3]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    این سایت توسط ری کپچا و گوگل حفاظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.