انتقال بیمار icu به منزل

انتقال بیمار icu به منزل

بدون شک هدف از انتقال بیمار icu به منزل، بهبود کیفیت زندگی بیمار است. در بسیاری از مواقع، بهبود کیفیت زندگی بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کاری بسیار دشوار است و خانواده این بیماران باید تمام روز و شب خود را در کنار عزیزان خود باشند. برای همین ماندن در icu به مدت طولانی هم برای بیمار و هم برای خانواده بیمار می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد. هدف مرکز تخصصی ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل سهاطب نیز کمک به بهبود کیفیت زندگی بیمار icu در منزل است.

 

انتقال بیمار icu به منزل

در بسیاری از مواقع وقتی بیمار به مدت طولانی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود، خود پزشک انتقال بیمار icu به منزل را پیشنهاد می‌دهد تا مداخلات لازم در منزل بر روی بیمار انجام گیرد. قطعاً حال بیمار در کنار خانواده و در محیط خانه بهتر است. همچنین در منزل هیچ گونه عفونتی جان بیمار را تهدید نمی‌کند.  هزینه نگهداری از بیمار آی سی یو در منزل 30 درصد از هزینه‌های بیمارستان است.

 

شرایط انتقال بیمار icu به منزل

برای انتقال بیمار icu به منزل شرایطی مورد نیاز است که سهاطب مرکز درمان در منزل این شرایط را برای شما آسان کرده است. در ادامه با این شرایط آشنا می‌شویم:

تجهیزات پزشکی

انتقال بیمار icu به منزل نیاز به تجهیزات پزشکی خاصی دارد تا خدمات مراقبت از بیمار در منزل برای او فراهم شود. این تجهیزات به نیازهای خاص بیمار بستگی دارد. برخی از تجهیزات رایجی که مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از پمپ انفوزیون، BiPAP، پمپ‌های DVT و دیگر تجهیزات پزشکی که توسط مرکز پزشکی پرستاری در منزل سهاطب فراهم می‌شود.

 

 کنترل زخم بستر

مرکز درمان در منزل سهاطب شرایطی را برای بیمار فراهم می‌کند تا در منزل دچار زخم بستر نشود. ما از تخت‌هایی استفاده می‌کنیم که ریسک زخم بستر در بیمار به‌میزان قابل توجهی کاهش یابد.

 

پرستاری از بیمار در منزل

بیشتر بخوانید  گفتاردرمانی در منزل

پرستاری از جنبه‌های مهم انتقال بیمار آی سی یو به منزل است. مرکز درمان در منزل سهاطب از پرستاران واجد شرایط برای مراقبت از بیمار آی سی یو در منزل استفاده می‌کند. این پرستاران مسئول انجام تزریقات، دادن داروهای بیمار در زمان درست، پیگیری پیشرفت بیماری و یا بهبود بیماری و ارائه گزارش به خانواده بیمار هستند.

 

مزیت‌های انتقال بیمار icu به منزل

وقتی بیمار به مدت طولانی در بیمارستان بستری می‌شود، خطر ابتلای بیمار به عفونت‌های بیمارستانی افزایش می‌یابد. همچنین دوری از خانواده ممکن است هم برای بیمار و هم برای خانواده بیمار سخت باشد. اگر امکان انتقال بیمار آی سی یو به منزل را داشته باشید، بسیار مهم است که نحوه مراقبت و نگهداری از منزل را بدانید و مرکز درمانی را انتخاب کنید که بتواند خدمات باکیفیتی را ارائه کند. اما انتقال بیمار آی سی یو به منزل با مرکز درمان در منزل سهاطب دارای چندین مزیت است:

مزیت‌ها برای بیماران

انتقال بیمار آی سی یو به منزل باعث بهبود کیفیت سلامت روان فرد بیمار می‌شود. وقتی بیمار در منزل بستری می‌شود، افراد خانواده با او می‌توانند تعامل برقرار کنند و بیشتر مراقب او باشند. علاوه‌براین، انتقال بیمار آی سی یو به منزل مزیت‌های زیر را هم برای بیمار در پی دارد:

  • بهبود سریع بیمار
  • احساس راحتی بیمار
  • دسترسی سریع به تعلقات شخصی مانند کتاب، رادیو، تلفن و غیره
  • استراحت بهتر در منزل بدون احساس بوی بیمارستان
  • بهبود کیفیت خواب بیمار

مزیت‌ها برای خانواده بیمار 

انتقال بیمار آی سی یو به منزل دارای مزیت‌های زیادی برای خانواده بیمار نیز است:

  • هر زمان که بخواهید در کنار بیمارتان هستید.
  • نگهداری از بیمار icu در منزل نسبت به بیمارستان مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
  • نگرانی از حال بیمار در منزل کمتر است.

 

منابع

https://intensivecareathome.com/can-you-discharge-a-patient-home-from-icu-directly/

https://www.portea.com/critical-care/

https://tribecacare.com/blog/home-care/critical-care-home-the-benefits-and-advantages/

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[مجموع رای ها: 0 میانگین امتیازها: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ری کپچا و گوگل حفاظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.