پذیرش بیماران آی سی یو در منزل

پذیرش بیماران آی سی یو در منزل

همیشه این سوال در ذهن اطرافیان بیماران آی سی یو وجود داشته است که آیا پذیرش بیماران آی سی یو در منزل امکان دارد یا نه. اگر می‌خواهید بیمارتان در منزل بستری شود، باید در مورد آی سی یو، دستگاه‌ها و تجهیزات مورد استفاده در آن و همچنین نحوه مراقبت از بیمار اطلاعات کافی را داشته باشید. مرکز تخصصی ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل سهاطب با داشتن کادری مجرب و تجربه کافی در این زمینه توانسته است در کنار شما باشد.

 

 پذیرش بیماران آی سی یو در منزل

پذیرش بیماران آی سی یو در منزل یا بیماران بخش مراقبت‌های ویژه نیاز به تجهیزان پزشکی مانند استند IV، مونیتور پارا، سیلندر اکسیژن، دستگاه ساکشن، تشک آلفا، نبولایزر، پمپ DVT و یک پرستار برای کنترل شرایط بیمار دارد.

 

هدف از پذیرش بیماران ICU در منزل چیست؟

پذیرش بیماران ICU در منزل برای افرادی استفاده می‌شود که دچار مشکلات تنفسی هستند و یا برای بیمارانی در نظر گرفته می‌شود که به دلیل نقص عضو نیاز به مراقبت ویژه دارند. در برخی از موارد انتقال بیمار آی سی یو به منزل و پرستاری از بیمار در منزل هم به نفع بیمار است و هم به نفع اطرافیان بیمار. ماندن برخی بیماران در بخش ICU بیمارستان، احتمال ابتلای آنها را به عفونت مانند عفونت‌های بیمارستانی را افزایش می‌دهد که می‌تواند روند درمان بیمار را به تاخیر بیندازد. برای همین در این موارد، افراد تصمیم می‌گیرند تا بیمار خود را در منزل بستری کنند. مرکز پزشکی پرستاری در منزل سهاطب نیز در کنار این افراد و این بیماران است و خدمات نگهداری از بیمار icu در منزل را ارائه می‌کند.

بیمارانی که به‌مدت طولانی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده‌اند مانند بیمارن عصبی، بیماران با آسیب‌های نخاعی و یا آسیب به مغز و ترومای چندگانه، بیماران پیوندی، بیمارانی که در مرحله پایانی زندگی هستند، بیماران سرطانی و بیماران مبتلا به اختلالات تنفسی در مرحله نهایی فقط چند مثال از پذیرش بیماران آی سی یو در منزل هستند.

بیشتر بخوانید  ویزیت پزشک در منزل اصفهان

پرستاری از بیمار در منزل نیاز به دقت و مهارت کافی در این زمینه دارد که در سالهای اخیر مرکز درمان در منزل سهاطب توانسته است خدمات باکیفیتی را در این زمینه ارائه کند. در این زمینه مشاوره‌های لازم در مورد بیماری هم به بیمار و هم به خانواده بیمار ارائه می‌شود تا هیچ‌گونه نگرانی در مورد پذیرش بیماران آی سی یو در منزل نداشته باشند.

 

مسئولیت‌های اصلی پرستار ICU در منزل

پرستاری از بیمار در منزل وظایف مخصوص به خود را دارد که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

مراقبت‌های ویژه

کنترل ونتیلاتور، مراقبت از لاین مرکزی، تزریق داروهای هوشیاری و غیره.

 

مراقبت‌های تخصصی

مراقبت از تراکئوستومی و ساکشن، مراقبت از کولوستومی، PEG و غیره.

 

روش‌های حفظ زندگی بیمار

احیای قلبی ریوی، دفیبریلاسیون و غیره.

 

بسیاری از مواقع، خانواده‌ها میل کمتری برای پذیرش بیماران آی سی یو در منزل نشان می‌دهند، چون بر این باور هستند که دستگاه‌های بیمارستان پیشرفته‌تر هستند و مراقبت بیشتری در بیمارستان انجام می‌گیرد اما اینطور نیست و همه خدماتی که برای بیماران آی سی یو در بیمارستان ارائه می‌شود را می‌توان در منزل نیز ارائه کرد و حتی نتایج بهتری نیز گرفت.

 

کلام آخر

با پذیریش بیماران آی سی یو در منزل می‌توانید هزینه کمتری نسبت به بیمارستان متحمل شوید. پزشک به‌صورت خصوصی مراقب بیمار شما است و خطر ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی در بیمار کاهش می‌یابد. همچنین بهبودی سریع در بیمار حاصل می‌شود. مرکز تخصصی ارائه خدمات پزشکی و پرستاری در منزل سهاطب می‌تواند در کنار شما و بیمارتان باشد تا منتظر بهترین نتیجه ممکن باشید.

 

منابع:

https://apollohomecare.com/blog/how-to-set-up-intensive-care-unit-at-home-effectively/

https://www.portea.com/nursing/how-icu-care-at-home-better-than-hospitals/

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[مجموع رای ها: 1 میانگین امتیازها: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ری کپچا و گوگل حفاظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.