خدمات مراکز درمانی در منزل برای بیماران در وضعیت کما

پرستاری در منزل از بیمار کمایی

بیمار در حالت کما برای مدت طولانی‌تری دچار عوارض ناشی از آسیب شدید یا هر مشکل پزشکی می‌شود. این یک وضعیت اضطراری است که در آن بیمار نمی‌تواند از خواب بیدار شود یا نمی‌داند که در اطرافش چه می‌گذرد و به نوعی نارسایی سیستم عصبی بدن محسوب می‌شود. ICU تنها گزینه برای مراقبت از چنین بیمارانی است زیرا این بیماران برای همه چیز از نظافت خود گرفته تا تغذیه و غیره به دیگران وابسته هستند. مرکز درمانی سهاطب می‌تواند امکانات ICU را در خانه ایجاد کند، زیرا مراقبت از چنین بیمارانی به تنهایی یک چالش بزرگ است.

سهاطب چگونه یک ICU خانگی برای بیماران کمایی ایجاد می‌کند؟

ICU در خانه باید برای مراقبت از یک بیمار کمایی یا بیهوش، در جایی که قرار است تجهیزات خاصی نصب شود راه‌اندازی شود. به دلیل وخامت حال بیماران کمایی، انجام ICU در منزل از لزوم بالایی برخوردار است، به طوری که همیشه وضعیت حیاتی بیمار به دقت کنترل شود. پس از تجزیه و تحلیل کامل وضعیت بیمار، پزشک تجهیزاتی را برای استفاده در خانه در ICU توصیه می‌کند.

در ادامه فهرست این تجهیزات برای درک بهتر مورد بحث قرار گرفته است:

  • تخت بیمارستانی

از آنجایی که بیمار بیهوش است یا در کما است، اولین تجهیزاتی که نصب می‌شود تخت بیمارستانی است. این تخت دارای ترکیبی از امکانات متنوع مانند نرده در کناره‌ها برای تغییر ارتفاع در صورت نیاز است. تخت قابل تنظیم است که در آن سر بیمار را می‌توان بالا برد تا مایع یا خون اضافی از مغز خارج شود. تخت بیمارستان هم برای بیمار و هم برای مراقب بسیار مناسب و راحت است.

  • مانیتور قلب

مانیتور قلب باید در خانه نصب شود تا به طور منظم موارد حیاتی بیمار را بررسی کند. مانیتور باید حاوی ثبت BP، پالس اکسیمتر، لیدهای ECG برای نظارت مداوم BP، SPO2، ضربان قلب و ECG باشد.

  • ونتیلاتور

در صورت وجود مشکلات تنفسی، می‌توان از یک ونتیلاتور برای تامین اکسیژن بهتر به ریه‌ها استفاده کرد.

  • سوند

برای کمک به دفع ادرار بیمار در کما، باید سوند به او وصل شود. سوند همراه با ثبت مقدار ادرار دفع شده، دفع ادرار را کاهش می‌دهد. سوند به راحتی توسط هر کسی تمیز می‌شود.

  • سایر تجهیزات

لوله رایل، لوله PEG، سرم و مایعات وریدی از موارد ضروری دیگری هستند که باید در راه‌اندازی ICU خانگی مورد استفاده قرار بگیرند.

 

مواردی که در بالا ذکر شد، تجهیزات مهمی هستند و غیر از این‌ها، برخی تجهیزات دیگر را نیز می‌توان در صورت نیاز بیمار و با دستور پزشک، در ICU در منزل نصب کرد.

مزایای پرستاری از بیمار کمایی در منزل

افرادی که به کما رفته‌اند معمولا به بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) در بیمارستان منتقل می‌شوند. از آنجایی که هیچ کمک خارجی برای بیماران در ICU وجود ندارد، مراقبت مداوم به آن‌ها اجازه می‌دهد در حالی که ایزوله می‌مانند بهبود پیدا کنند. نوع و شدت کما میزان مراقبت مورد نیاز را تعیین می‌کند. با این حال، به طور کلی، بیماران کمایی به نظارت و حمایت دقیق نیاز دارند. این مراقبت ممکن است شامل بررسی منظم علائم حیاتی، ارائه تغذیه مناسب و هیدراتاسیون، و اطمینان از راحتی بیمار باشد.

بیشتر بخوانید  10 مزیت برتر استفاده از پرستار بیمار در منزل با سهاطب

مراکز درمانی در منزل تیمی از متخصصان مختلف دارند که تمام این موارد را تحت نظر می‌گیرند. بستری ماندن طولانی‌مدت در بیمارستان باعث می‌شود که فرد بیمار افسرده شود. اجازه دادن به این بیماران برای دریافت مراقبت‌های خانگی به آن‌ها این امکان را می‌دهد که در یک محیط شخصی‌تر درمان شوند. بیماران کمایی در بخش مراقبت‌های ویژه منزل قرار می‌گیرند و تا زمانی که بهبود پیدا کنند، تحت حمایت پرستاران خانگی خواهند بود. در حالت کما، توجه یک عضو تیم پزشکی خبره به بیمار مورد نیاز است. این امر توسط تیم پزشکی و پرستاری مراقبت‌های ویژه در منزل سهاطب به خوبی انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که بیمار بهترین مراقبت ممکن را دریافت می‌کند.

 

 

پرستار بیمار کمایی در منزل چه خدماتی به بیمار ارائه می‌‌دهد؟

کما حالتی از بیهوشی است که در آن فرد نمی‌تواند بیدار شود و به محیط اطراف خود واکنش نشان دهد. این مشکل می‌تواند به دلایل بسیاری از جمله آسیب به سر، سکته مغزی و مسمومیت ایجاد شود. پرستاران بیمارا کمایی در منزل خدمات زیر را به بیماران ارائه می‌دهند:

  1. پرستاران بیمار کمایی بیمار را در وضعیت راحتی نگه می‌دارند. آن‌ها با تغییر وضعیت‌های قرارگیری بیمار در تخت، مطمئن می‌شوند که بیمار در وضعیت راحتی قرار دارد و ملافه‌هایشان تمیز و نرم است.
  2. این پرستاران بیماران کمایی را هیدراته نگه می‌دارند. آن‌ها جرعه‌های کوچک آب یا تکه‌های یخ را به طور مرتب به بیمار می‌دهند تا دهانشان مرطوب بماند.
  3. پرستاران به تغذیه بیمار رسیدگی می‌کنند. اگر بیمار قادر به غذا خوردن باشد، مقدار کمی غذای نرم به او می‌دهند. اما اگر بیمار قادر به غذا خوردن نباشد، باید از طریق لوله تغذیه شود. تغذیه و درمان بیماران بیهوش از طریق لوله یک روش معمول است.
  4. پرستاران پوست بیمار را تمیز نگه می‌دارند. پرستار هر روز صورت و دست‌های بیمار کمایی را به آرامی با صابون ملایم و آب خنک می‌شوید.
  5. پرستار بیمار کمایی با بیمار صحبت می‌کند، موسیقی ملایم برای بیمار پخش می‌کند و تصاویر مختلفی را به او نشان می‌دهد.
  6. ساکشن بیمار از طریق راه هوایی حلق به پرستار این امکان را می‌دهد که ترشحات بیمار را خارج کند و در عین حال به بیمار اجازه تنفس می‌دهد.
  7. سیستم قلبی عروقی بیماران بیهوش باید به دقت کنترل شود. تغییر در علائم حیاتی تحت تأثیر عوامل مختلف بسیاری است و پرستار بیمار کمایی کاملا مراقب آن‌ها است.
  8. پرستار بیمار را در سمت چپ بدن قرار می‌دهد، بازوی چپ او را کنارش می‌گذارد تا ریه منبسط شود و پای راست او را روی پای چپش قرار می‌دهد. این موقعیت قرارگیری، بهترین سطح محافظت از انسداد راه هوایی و آسپیراسیون مایع به داخل ریه‌ها را برای بیمار تنفسی فراهم می‌کند.
  9. پرستار مراقب هرگونه تغییر در وضعیت بیمار است و در صورت وجود هر گونه نگرانی حتما با پزشک متخصص تماس می‌گیرد. مراقبت از یک بیمار کما در خانه می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما پرستاران بیماران کمایی در منزل هر کاری که می‌توانند برای کمک به بهبودی این بیماران انجام می‌دهند.

 

منابع خدمات مراکز درمانی در منزل برای بیماران در وضعیت کما:

https://www.excel-medical.com/how-to-take-care-of-coma-patient-at-home/

https://onelifehealthcare.in/home-icu-unconscious-coma-patients/

https://www.physio-pedia.com/Coma_stimulation

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[مجموع رای ها: 0 میانگین امتیازها: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ری کپچا و گوگل حفاظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.