انواع خدمات پرستاری در منزل با سهاطب

انواع خدمات پرستاری در منزل با سهاطب

پرستاری در منزل چیست

اگر شما یا عزیزانتان در حال بهبودی پس از درمان پزشکی یا دارای یک بیماری مزمن هستید، پرستاری در منزل راهی برای ارائه درمان‌ها در خانه به شما است. این خدمات به بیمار اجازه می‌دهد تا از خدمات متخصصان دارای مجوز در خانه خود بهره‌مند شوند و اغلب آن‌ها را از اقامت طولانی مدت در بیمارستان بی‌نیاز می‌کند.

سهاطب بیش از یک دهه است که به مشتریان خدمات مختلفی از جمله پرستاران خصوصی برای مراقبت در خانه ارائه می‌دهد. اگر شما یا عزیزانتان به تازگی از بیمارستان مرخص شده‌اید و نیاز به مراقبت پزشکی، مدیریت دارو و مراقبت از زخم دارید، یا اگر به مراقبت شبانه‌روزی 24 ساعته نیاز دارید، سهاطب می‌تواند به شما کمک کند.

همین امروز با ما تماس بگیرید و سپس به بیش از 500 پرستار خصوصی و یک تیم برنامه‌ریزی دسترسی خواهید داشت که قابل اعتمادترین پرستاران خانگی را برای رفع نیازهای خاص شما انتخاب می‌کنند و با مشورت پزشک، یک پرستار برنامه مراقبتی را ارائه می‌دهند.

پرستار بیمار در منزل با سهاطب

انواع مختلف خدمات مراقبت‌های بهداشتی در منزل چیست؟

دامنه خدمات مراقبت‌های بهداشتی خانگی که یک بیمار می‌تواند در خانه دریافت کند نامحدود است. بسته به وضعیت هر بیمار، مراقبت‌ها می‌تواند از مراقبت‌های پرستاری تا خدمات پزشکی تخصصی، مانند کارهای آزمایشگاهی را شامل شود. شما و پزشکتان برنامه مراقبتی و خدماتی را که ممکن است در خانه به آن نیاز داشته باشید تعیین خواهید کرد. خدمات مراقبت در منزل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

پزشک ممکن است برای تشخیص و درمان بیماری، بیمار را در منزل ملاقات کند. او همچنین ممکن است به طور دوره‌ای نیازهای درمانی بیمار را در خانه بررسی کند.

  • مراقبت‌های پرستاری

متداول‌ترین شکل مراقبت‌های بهداشتی در منزل، پرستاری در منزل است که بسته به نیاز فرد انجام می‌گیرد. با مشورت پزشک، یک پرستار برنامه مراقبتی بیمار را تنظیم می‌کند. مراقبت‌های پرستاری ممکن است شامل پانسمان زخم، مراقبت‌های جراحی، درمان داخل وریدی، تجویز دارو، نظارت بر سلامت عمومی بیمار، کنترل درد و سایر حمایت‌های بهداشتی باشد.

برخی از بیماران ممکن است برای یادگیری مجدد نحوه انجام وظایف روزانه یا بهبود گفتار خود پس از یک بیماری یا آسیب جدی، به کمک نیاز داشته باشند. یک فیزیوتراپیست می‌تواند یک برنامه مراقبتی برای کمک به بیمار در بازیابی یا تقویت استفاده از عضلات و مفاصل تنظیم کند. یک کاردرمانگر می‌تواند به بیمار مبتلا به ناتوانی‌های جسمی، رشدی، اجتماعی یا عاطفی کمک کند تا نحوه انجام وظایف روزانه مانند غذا خوردن، حمام کردن، لباس پوشیدن و غیره را دوباره بیاموزد. گفتار درمانگر می‌تواند به بیمار مبتلا به اختلال گفتار کمک کند تا توانایی برقراری ارتباط واضح را دوباره به دست آورد.

  • خدمات اجتماعی پزشکی
بیشتر بخوانید  سوند ادراری در منزل و نحوه پرستاری از آن

مددکاران اجتماعی پزشکی خدمات مختلفی را به بیمار ارائه می‌دهند، از جمله مشاوره و مکان‌یابی منابع اجتماعی برای کمک به بیمار در بهبودی او. اگر وضعیت پزشکی بیمار بسیار پیچیده باشد و نیاز به هماهنگی خدمات زیادی داشته باشد، برخی از مددکاران اجتماعی نیز مدیر پرونده بیمار می‌شوند تا امور درمانی به درستی انجام شود.

دستیاران بهداشتی در خانه می‌توانند به بیمار در رفع نیازهای اولیه شخصی خود مانند بلند شدن از رختخواب، راه رفتن، حمام کردن و لباس پوشیدن کمک کنند. برخی از دستیاران برای کمک به مراقبت های تخصصی‌تر تحت نظارت یک پرستار، آموزش‌های تخصصی دیده‌اند.

  • انجام امور خانه‌داری یا مراقبت‌های اولیه کمکی

در حالی که یک بیمار در خانه تحت مراقبت پزشکی قرار می‌گیرد، شخصی دیگری در انجام کارهای خانه و وظایف آن کمک می‌کند و می‌تواند با تهیه غذا، شستن لباس‌ها، خرید مواد غذایی و سایر امور خانه‌داری، به بیمار کمک کند.

  • همراهی و مصاحبت

برخی از بیمارانی که در خانه تنها هستند، ممکن است به یک همراه برای سرپرستی و هم‌صحبتی نیاز داشته باشند. برخی از همراهان مراکز درمانی در منزل علاوه بر انجام وظایف خانه، هم‌صحبتی و مصاحبت با بیماران را نیز انجام می‌دهند.

  • مراقبت داوطلبانه

داوطلبان سازمان‌های اجتماعی می‌توانند از طریق همراهی، کمک به مراقبت شخصی، ارائه خدمات حمل‌ونقل، حمایت عاطفی و یا کمک در امور اداری، آسایش اولیه را برای بیمار فراهم کنند.

  • مراقبت تغذیه‌ای

متخصصان تغذیه می‌توانند برای ارائه ارزیابی‌های غذایی و راهنمایی برای مراقبت از طرح درمانی به خانه بیمار بروند و از او مراقبت کنند.

  • تصویربرداری آزمایشگاهی و اشعه ایکس

برخی از آزمایشات آزمایشگاهی مانند آزمایش خون و ادرار را می‌توان در خانه بیمار انجام داد. علاوه بر این، دستگاه‌های پرتابل اشعه ایکس به تکنسین‌های آزمایشگاهی این امکان را می‌دهد تا این خدمات را در خانه ارائه دهند.

  • خدمات دارویی

دارو و تجهیزات پزشکی را می‌توان در منزل به بیمار داد. در صورت نیاز بیمار، می‌توان در مورد نحوه مصرف داروها یا استفاده از تجهیزات، از جمله درمان داخل وریدی، آموزش داد.

  • خدمات حمل و نقل

شرکت‌هایی وجود دارند که برای بیمارانی که برای درمان یا معاینات فیزیکی نیاز به حمل و نقل به یک مرکز پزشکی دارند، خدمات حمل و نقل ارائه می‌دهند.

  • ارائه وعده‌های غذایی در منزل

در مرکز درمان سهاطب، به بیمارانی که قادر به آشپزی برای خود نیستند، خدمات تهیه وعده‌های غذایی ارائه می‌شود. بسته به نیاز فرد، می‌توان وعده‌های غذایی گرم متنوعی را به بیمار ارائه داد.

 

منابع:

https://www.hopkinsmedicine.org/health/caregiving/pediatric-home-health-care-what-you-need-to-know

https://www.nurseregistry.com/private-care/

https://www.hopkinsmedicine.org/health/caregiving/types-of-home-health-care-services#:~:text=Nursing%20care,-The%20most%20common&text=In%20consultation%20with%20the%20doctor,control%2C%20and%20other%20health%20support.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[مجموع رای ها: 0 میانگین امتیازها: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ری کپچا و گوگل حفاظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.