سکته قلبی چیست؟

علت سکته قلبی چیست؟

سکته قلبی زمانی اتفاق میافتد که جریان خونبه قلب مسدود میشود. انسداد چربی،کلسترول و سایر موارد سبب عدم خون رسانی به قلب و بروز سکته قلبی میشود. گاهی اوقات این مانع که پلاک خوانده میشود میتواند باعث بروز لخته شود و جریان خون را مسدود کند. جریان خون قطع شده میتواند به بخشی از عضله قلب آسیب برساندیا از بین برود.

علایم حمله قلبی کدام است؟

۱:فشار،گرفتگیدرد در ناحیه قفسه سینه یا بازوها که ممکن است به گردن،فک یا کمر نیز برسد.
۲:حالت تهوع،سوهاضمه و دل درد
۳:تنگی نفس
۴:عرق سرد
۵:خستگی
۶:سرگیجه ناگهانی

سکته قلبی چیست؟

همه افرادی که دچار حمله قلبی می شوند علایم یا شدت یکسان ندارند. بعضی از افراد درد خفیف دارند و بعضی درد شدید تری را تجربه می کنند. برای برخی نیز ممکن است ایست قلبی ناگهانی باشد. اما بسیاری از افراد از ساعت ها،روزها و هفته ها قبل نشانه هشدار دهنده دارند . اولین هشدار ممکن است درد یا فشار قفسه سینه مکرر یا آنژین باشد که در اثر فعالیت ایجاد شده و با استراحت تسکین میابد. آنژین در اثر کاهش موقتی جریان خون در قلب ایجاد می شود .

درمان سکته قلبی چیست؟

در درمان اولیه سکته قلبی از دارو های ضد پلاکت و دارو های از بین برنده لخته خون استفاده می شود. به محض تشخیص سکته قلبی الزاما ۳ یا ۴ عدد آسپرین استفاده نمایید البته در شرایطی خاص شاید لازم باشد پزشک شما از دارو های دیگری مانند قرص های زیر زبانی نیتروگلیسیرین برای کاهش درد قلب،اکسیژن برای اکسیژن رسانی بهتر به قلب و برخی دارو های تزریقی مسکن برای کاهش درد سینه هم استفاده مینماید.با این حال درمان اصلی سکته قلبی ،از بین بردن لخته موجود در داخل عروق کرونر قلب است که با درمان دارویی یا انجام آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی امکان پذیر می باشد.زمان طلایی درمان سکته قلبی،از مواجهه بیمار با کادر درمان تا باز کردن رگ بیمار ۱۲۰ دقیقه است و نباید اقدامات اضافه موجب تاخیر در درمان بیمار گردد. لازم است بیماران قلبی بعد از گذراندن دوره حاد بیماری و ترخیص از بیمارستان،بصورت منظم تحت درمان دارویی باشند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[مجموع رای ها: 1 میانگین امتیازها: 5]
بیشتر بخوانید  آزمایش خون در منزل تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ری کپچا و گوگل حفاظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.