گچ گیری و آتل بندی شکستگی در منزل

گچ گیری و آتل بندی شکستگی در منزل

گچ گیری و آتل بندی شکستگی در منزل ، یکی از خدمات پرستاری در منزل است که برای بسیاری از بیماران بسیار مفید و کارآمد است. در این روش ، پرستاران متخصص می‌توانند به بیماران کمک کنند تا بهترین مراقبت ها را برای شکستگی های آسیب دیده ارائه دهند.

در گچ گیری ، پرستاران ابتدا با استفاده از مواد گچی و فوم پلی یورتان ، گچ بر روی ناحیه شکستگی قرار می‌دهند و آن را درست می‌کنند. سپس بیمار با قرار دادن عضو آسیب دیده درون گچ ، به شدت محدود می‌شود تا تحرک کمتری داشته باشد و شکستگی ترمیم شود.

در آتل بندی نیز، پرستاران با استفاده از موادی مانند پارچه، فوم و فلز، بسته بندی دقیقی روی ناحیه شکستگی قرار می‌دهند و بیمار را درون آن قرار می‌دهند. این روش نیز به بیمار کمک می‌کند تا تحرک کمتری داشته باشد و شکستگی ترمیم شود.

استفاده از خدمات گچ گیری و آتل بندی شکستگی در منزل برای بیماران بسیار مزایا دارد، از جمله:

کاهش احتمال عفونت در محیط بیمارستان و پیشگیری از بروز عوارض جانبی

افزایش راحتی و آسایش بیمار در خانه خود

کاهش هزینه های درمانی و تغییر سبک زندگی بیمار

همچنین ، پرستاران متخصص می‌توانند به بیماران و خانواده‌هایشان نکاتی مهم در مورد مراقبت از شکستگی ها و نحوه استفاده از گچ و آتل بندی را به آنها آموزش میدهند.

درمان شکستگی به مدت چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد و ممکن است نیاز به استفاده از گچ گیری و آتل بندی داشته باشد. بسته به نوع شکستگی و موقعیت آن، پزشک معالج ممکن است توصیه کند که بیمار به جای بستری شدن در بیمارستان، در خانه خود به بازپرداخت شکستگی بپردازد.

خدمات گچ گیری و آتل بندی شکستگی در منزل، برای بیمارانی که نیاز به ترتیبات ویژه‌ای برای ترمیم شکستگی دارند، بسیار مفید است. برخی از نوع شکستگی ها که می‌تواند به خوبی توسط خدمات گچ گیری و آتل بندی در منزل مرتب شود، شامل موارد زیر می‌شود:

شکستگی در ساعد، پا و دست

شکستگی در بخش های مختلف استخوان ستون فقرات

شکستگی در کمر و پشت

پرستاران متخصص ، به بیماران در مورد نحوه مراقبت و استفاده صحیح از گچ گیری و آتل بندی آموزش می ‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا بیشترین بهره را از این روش درمانی ببرند. همچنین، پرستاران می‌توانند به بیماران و خانواده هایشان نکاتی در مورد تغذیه مناسب ، تمرینات ویژه و ترتیبات دیگری که ممکن است نیاز باشد برای کمک به ترمیم شکستگی ، آموزش دهند.

پس از تشخیص شکستگی توسط پزشک ، بیمار باید به طور دقیق دستورالعمل های درمانی را دنبال کند تا شکستگی به خوبی ترمیم شود و هیچ مشکلی در آینده پیش نیاید. گچ گیری و آتل بندی ، دو روش اصلی درمانی برای بسیاری از نوع شکستگی ها است که ممکن است نیاز به ترتیبات ویژه داشته باشد.

بیشتر بخوانید  اکو قلب در منزل

گچ گیری شامل قرار دادن گچ بر روی محل شکستگی است تا باعث شود که محل شکستگی ثابت شده و فرصتی برای ترمیم شدن بدهد. پس از چند هفته ، پزشک معالج ممکن است برای چک کردن روند ترمیم شکستگی، گچ را خارج کند و دوباره آن را قرار دهد. این روند تا زمانی ادامه خواهد داشت که پزشک قطعیت داشته باشد که شکستگی به خوبی ترمیم شده است.

در صورتی که شکستگی در محلی قرار دارد که با گچ گیری می‌توان آن را ترمیم کرد، پرستار متخصص می‌تواند به خانه بیمار بیاید و گچ گیری را انجام دهد. پرستاران متخصص معمولاً در مورد نحوه داشتن گچ، شستشو و نگهداری آن، تعویض گچ، نحوه خوردن و نوشیدن، تمرینات ویژه و همچنین مراقبت از شکستگی آموزش می‌دهند.

 

همچنین، آتل بندی نیز به دلیل داشتن محدودیت کمتر در حرکت ، می‌تواند به عنوان جایگزینی برای گچ گیری در برخی موارد مورد استفاده قرار گیرد. در این روش درمانی، یک بند یا قالب پلاستیکی روی محل شکستگی قرار داده می‌شود تا محل شکستگی به خوبی ثابت شود و فرصتی برای ترمیم شدن بدهد. این روش به طور خاص برای شکستگی های پایین تر پا، مچ پا، مچ دست و مچ زانو استفاده می‌شود.

آتل بندی همچنین ممکن است در منزل با توجه به میزان تنبلی و حرکت کم بیمار در طول روز مورد استفاده قرار گیرد. در این صورت، پزشک معالج یک آتل بندی سفارش می‌دهد و پرستار متخصص می‌تواند آن را در منزل نصب کند. همچنین پرستار می‌تواند راهنمایی های لازم را در مورد نحوه استفاده، شستشو و نگهداری آتل بندی، تمرینات ویژه و مراقبت از شکستگی را به بیمار و خانواده ارائه دهد.

در صورتی که شکستگی بسیار شدید باشد و نیاز به جراحی داشته باشد، پس از عمل جراحی، پزشک معالج ممکن است گچ گیری یا آتل بندی را توصیه کند. پس از عمل جراحی، پرستار متخصص می‌تواند در منزل به بیمار کمک کند و نحوه درمان و مراقبت پس از جراحی را برای بیمار و خانواده آموزش دهد.

در کل، برای درمان شکستگی و استفاده از روش گچ گیری و آتل بندی در منزل، باید با پزشک معالج خود صحبت کنید تا بهترین راه حل برای شما مشخص شود. همچنین، ممکن است نیاز به کمک پرستار متخصص در منزل باشد تا به شما کمک کند تا به درستی درمان شوید و مراقبت های لازم را انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[مجموع رای ها: 0 میانگین امتیازها: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط ری کپچا و گوگل حفاظت می شود سیاست حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.